Reeducació vesical (sota prescripció facultativa)

La reeducació vesical o entrenament de la bufeta, que ha demostrat ser efectiva tant per la incontinència d’urgència com per a la d’esforç, combina exercicis del sòl pèlvic amb diverses estratègies que li permetran arribar a controlar els episodis d’urgència a l’orinar i augmentar de forma gradual el temps entre visites al WC; el que li proporcionarà un major control sobre la seva bufeta.

Amb aquestes tècniques es pretén:
-controlar les situacions d’urgència miccional i fer desaparèixer la incontinència.
-establir uns intervals entre miccions de 3-4 hores.
-augmentar la quantitat d’orina que la bufeta pugui emmagatzemar sense dificultat.

Com es realitza l’entrenament de la bufeta?.
Cal que estigui motivat per iniciar i seguir un programa miccional. Segons disminueixi la incontinència, el programa miccional canviarà per a que les visites al WC es produeixin amb menys freqüència. Els resultats poden tardar en aparèixer entre 6 i 8 setmanes però la milloria serà perceptible al cap de poc temps de començar el programa.
El diari miccional s’utilitza com a punt de partida. Registrarà en el seu diari miccional i durant una setmana, quan va al WC, la quantitat d’orina que expulsa i les pèrdues involuntàries d’orina. El seu metge dissenyarà el programa d’entrenament basant-se en la quantitat de temps entre les seves visites habituals al WC.
Durant la primera setmana anirà al WC estrictament segons el programa. Si apareix un fort desig miccional, intentarà recuperar el control i esperar fins a la següent hora programada per fer-ho; però si el seu desig es molt gran i no pot evitar-ho, podrà anar al WC, reiniciant desprès el programa.
Cada setmana el temps entre visites al WC haurà d’augmentar de 15 a 30 minuts segons la seva tolerància.
Si el número de pèrdues involuntàries d’orina no disminueix en una setmana, s’haurà de mantenir un altra setmana el mateix programa d’entrenament de la bufeta.
Per a moltes persones, les anades al WC cada 3-5 hores es consideren un bon resultat. Per a la majoria de les persones grans, cada 2-3 hores també és un resultat òptim.

Com es controlen els episodis d’urgència miccional?
Quan es presenta un desig brusc i intens d’orinar, es pot estar temptat de sortir corrent al WC per evitar la pèrdua d’orina. Aquesta reacció pot causar més problemes que beneficis perquè la bufeta s’estimula i irrita més amb els moviments apressurats per anar a orinar.

Consells:

Aturi l’activitat que estigui fent. Asseguis si es possible o quedis en el lloc on està sense moure’s. Si resta tranquil es més fàcil controlar la urgència al no estimular més la bufeta.

Respiri de forma lenta i relaxada. Practicar algunes respiracions profundes ajuda a la relaxació i alliberar-se de la tensió.

Realitzi l’exercici bàsic d’entrenament (contracció de la musculatura del sòl pèlvic). No relaxi la musculatura totalment entre les contraccions per a mantenir la uretra tancada i evitar les pèrdues d’orina.

Concentris per a suprimir el desig d’orinar i prengui el convenciment de que vostè té el control sobre la seva bufeta. Ajudis amb tècniques de distracció mental (canti una cançó, realitzi càlculs matemàtics…).

Esperi fins que la urgència disminueixi.

Un cop que la urgència hagi disminuït, no utilitzi el WC fins a la següent micció programada. Quan arribi aquest moment, vagi al WC sense córrer ni precipitar-se i continuï fent contracció de la musculatura del sòl pèlvic mentres camina.

 

Altres consells:

Utilitzi algun dispositiu d’alarma per recordar la següent visita al WC.

Registrar quan va al WC i les pèrdues miccionals en el seu diari miccional.

Malgrat que el progrés pugui semblar lent, ha de sentir-se estimulat inclús per les petites millories en la seva simptomatologia. Els resultats valen l’esforç.

No restringeixi seva ingesta habitual de líquids; no obstant procuri evitar els irritants vesicals. Es consideren irritants vesicals, les begudes amb gas , les begudes que portin cafeïna (el te, el cafè, begudes de "cola"...), la tomaca, els cítrics (inclosos els seus sucs), l’alcohol, la xocolata (també porta cafeïna) ,la mel i el tabac.

 

 

 

El nostre agraïment als laboratoris ASTELLAS .

If you want a professional and reliable web hosting service, read this fatcow review and your search will end here.

Web Recomenda

logo acuclogo sculogo acmt